RSS Feed

München-Debrecen tengely

Mogyorósi Géza - 2018. 09. 16. 8:00:12 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

München-Debrecen tengely

E nyáron a német sajtó is beszámolt arról, hogy az esztergomi Suzuki, a győri Audi és a kecskeméti Mercedes, valamint a szentgotthárdi Opel üzem mellett újabb szereplője lesz a nemzetközi járműipari együttműködésnek a Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft (BMW AG) révén. Ezúttal Kelet-Magyarországon.

Szóval a brüsszeli kritikák keresztüzébe került illiberális magyar kormány feje – úgy tünik – nem hiába számít törzsvendégnek (az ősszel tartományi választásokra készülő) festői Bajorországban. A szeptember 22-től ismét az Oktoberfest mámorában mulatozó, 12 milliós jóléti délnémet tartomány fővárosa, egyben az első világháború alatt alapított bajor motorüzem központja is. A rivális Audi is e régió sztárja, ingolstadti centrummal.

Így azért már érthető, hogy a hagyományosan a keresztény, konzervatív CSU irányítása alatt álló Bajorországba bumerángként tér vissza Orbán Viktor. Ha a zöldmezős BMW beruházás megvalósul Debrecenben, akkor egy olyan magyar régió kap esélyt hazánkban, ahol a jó adottságok – munkaerő, közút/vasút, reptér, felsőoktatás – egyaránt megmagyarázza, hogy Szlovákiával és Romániával szemben miért Kelet-Magyarország lett a befutó?

És tényleg nem ünneprontásként megjegyzem, hogy Németország határain túl már eddig is gyártottak, szereltek össze {Ausztriától Nagy-Britanniáig és Hollandiától Oroszországig} BMW-ket. Ez utóbbi, kalinyingrádi üzem különlegessége, hogy földrajzilag az EU-ba ágyazva, ám annak nem tagjaként termeli a korszerű modelleket. Miként történik ez az USA-tól Dél-Afrikáig is. Szóval remek üzlet ez a bajoroknak! Pár éven belül kiderül majd, hogy mit hoz az új, debreceni beruházás a  magyar gazdaság konyhájára!?

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ