RSS Feed

A idegelés neve: MÁV

Csontos Tibor - 2018. 06. 20. 8:00:02 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

A idegelés neve: MÁV

Amit június nyolcadikán a vasúttársaság fekete péntekjén a MÁV Start Zrt. produkált a Budapest-Szerencs- (Sárospatak)) - Nyíregyháza "viszonylatban", az több utastársam szerint egy kabaré volt. Ezt persze azonnal kikérem magamnak a több mint száz esztendős magyar kabaré nevében. Mert ami aznap délután történt - és gyakorta ismétlődik - az idegméreggel is felért. Én például ezen a pénteken fél kettőkor a Keletiből elindultam Sárospatakra, ahová a menetrend szerinti tizenhét óra helyett huszonegy órakor érkeztem meg. A magyar reformok működnek, a MÁV Start Zrt. ebből mintha kimaradna.

Most már valóban elegem van a MÁV-ból, abból a kiszolgáltatott, megalázó helyzetből, melybe egyre gyakrabban, sok száz utastársammal együtt hoz. Az emberfia már rendszerszintű hibákra kezd gyanakodni mindazzal kapcsolatban, ami menetrendszerűen történik a Budapest-Miskolc közötti vonalon. Ennek különösen a Budapest-Gödöllő-Hatvan közötti szakasza termeli az idegmérgeket. Ama bizonyos június nyolcadikai pénteken, melyen hét és fél óra alatt tettünk meg 270 kilométert, a következő, telefonálásokból származó utasmondatokat jegyeztem fel, melyek: " Mostantól kezdve leszarom a MÁV-ot!", "A  lakásfelújításra szánt pénzből veszek egy autót!", "Nekem már annyi kellemetlenséget okozott a MÁV, hogy reggelig mesélhetnék!" , Soha többet nem megyek a MÁV-val, az én pénzemből nem esznek, inkább az Oszkárra költök!" "Na, mi van, a migráncsok felszedték a síneket?" " Nem igaz, hogy a MÁV egy kalandpark, mert ott az ember jól szórakozik, itt meg csak bosszankodik!" Persze, amennyiben mindezeket hallhatták a hívottak, mert olykor térerő sem volt, kétségbeesés annál inkább. 

A legrosszabb ilyenkor, hogy senki nem tud semmit, miért ülünk még mindig a szauna hőmérsékletű Rózsa InterCityn, holott már másfél órája el kellett volna indulnunk. Rebesgetnek vágányzárról, munkagép által megkarcolt mozdonyról, mintha nekünk kellene kitalálni, mi történt. A kalauz egyetlen, hangszórós információja ez volt: "Ne szálljanak le, összezárunk a sebes vonattal!" Arról szó sem esett, miért e nyilván kényszerű veszteglés, miért is kellene mindent a kedves utasok orrára kötni? És egyáltalán: mire számíthatunk a megérkezést, az esetleges csatlakozásokat illetően? "Szíves megértésüket és türelmüket kérjük!" Ez talán a leggyakoribb mondat, amivel  a Keleti pályaudvar hangszórójából az egykori tévébemondó, Nagy Edit kellemes hangján nyugtatgatnak az idegborzoló kellemetlenségek miatt. Éppen a gyakorisága miatt javallanám, hogy végtelenített szalagról, amolyan háttérdallamként szálljon ki az éterbe ez a mondat. 

Rózsátlan hangulatban bandukolt a Rózsa InterCity a miskolci irány helyett kerülő úton Újszászra, majd onnan cammogott Hatvan felé, merthogy az a szakasz jellemzően nem az intercityk Hungaroringje, ahol egy intercity gyorsaságával roboghatnak. Tizenhat órakor már a hatvani pályaudvaron landoltunk, ahol majd' negyven percet kapott az utastömeg, hogy aki akar, a peronon rágyújtson. Az állomás hangszóróiból újfent nem hallottuk, hogy Kedves Utasaink! Kérjük, őrizzék meg hidegvérüket, ekkor és ekkor indul a szerelvény, ekkor és ekkor érnek Füzesabonyba, Miskolcra, Szerencsre, Nyíregyházára, a különböző csatlakozásokat pedig ekkor és ekkor érhetik el!" De hát ilyesmiről szó sem volt, különben is, a birkák melegvérűek. 
Arról nem is beszélve, hogy a jelentős késés miatt járó visszatérítésről illetve annak intézési módjáról  ilyenkor jellemzően nem szólnak. Tessék utána nézni a cég honlapján!

Vonatunknak menetrend szerint 16 óra körül kellett volna Szerencsre érnie, ehelyett 19.15-kor érkeztünk, s a csatlakozásra várva cseppet sem kárörömmel hallottuk az utastájékoztatást: "A Nyíregyháza felől érkező Vércse InterCity műszaki okok miatt 150 percet késik!" "A Budapest felől érkező Tokaj InterCity műszaki okok miatt előreláthatólag 130 percet késik!" 

Szurkolok, hogy a MÁV Start Zrt. vezetőinek év végi jutalmai egy másodpercet se késssenek. 






Fotó: index.hu
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ