RSS Feed

Elvtársi Volga

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2018. 04. 03. 9:10:22 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Elvtársi Volga

Midőn 1961 áprilisában szerencsésen megjárta a kozmoszt, Jurij Gagarin szarvas emblémás limuzint kapott ajándékba a Kremltől. Hruscsov elvtárs és a hős űrhajós már rég nem élnek, ám a Volga legenda elpusztíthatatlan az oldtimer gyűjtők körében.

A 2017-es veterán találkozókon már ritkán láthattunk jó öreg Moszkvicsokat, Pobjedákat, Zaporozseceket – unokáink talán már ismerni sem fogják a „Made in CCCP” típusokat! Anno a KGST országaiban nem a sebesség és a komfort volt a jellemző a négykerekűekre. A Volga M 21-es premiere a 50-es évek derekán ezért is jelentett kisebb szenzációt! Míg Közép-Európában a magyar népfelkelés tartotta izgalomban a polgárokat 1956-ban, addig a szovjet mérnökök - aggódva hallgatva a Budapestről érkező híreket - az utolsó simításokat végezték új modelljükön. Az igen erősen az aktuális amerikai limuzinokra hajazó M 21-es csinos járgány volt. 
Hruscsov elvtárs is megnyalta (titkárnője) szája szélét.
A bel- és külhoni sikert tükrözte, hogy az '58-as brüsszeli világkiállításon nagydíjat nyert a 140-es tempóra tervezett, (Európa leghosszabb folyójának nevét viselő) strapabíró nóvum. Midőn 56 esztendeje szerencsésen megjárta a kozmoszt, Jurij Gagarin is ilyen szarvas emblémás limuzint kapott ajándékba a Kremltől. Sem a KGB, sem a taxis társaságok garázsából nem hiányoztak a 60-as években a tágas járgányok. A négyhengeres, 2,4 literes soros motor jól szolgált az 1,4 tonnás kocsiban. A gyűjtők a darabjaira hullott Szovjetunió tájain, sőt az EU-hoz csatlakozott államokban is nagy becsben tartják a krómtól csillogó veterán Volgákat.



Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ