RSS Feed

Renault – már 120 éve gurul

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2018. 03. 05. 17:12:46 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

 Renault –  már 120 éve gurul

Az első világháború kirobbanása döntően megváltoztatta a nyugat-európai gépgyárak termék választékát: a központi hatalmak ellen kellett a muníció. Meg a páncélos jármű, melynek önhordó karosszériára épített forgatható lövész tornya Louis Renault műszaki fantáziáját dícséri.

A csütörtökön rajtoló svájci mustra (88. Internationale Automobilsalon Genf) küszöbén érdemes emlékeztetni arra, hogy idén 120 esztendős a legendás francia cég! Ám Louis Renault már jóval azelőtt bütykölt járgányokat, hogy két testvérével 1898-ban megalapította volna vállalkozását. Az a pöttömnyi, négykerekű „motorizált karosszék” a későbbi „A”- jelzésű prototípus előfutára lett. Az új korszak hajnalán már száz embernek adtak munkát Renault-ék, akiknek a nevéhez olyan innovációs megoldások fűződtek, mint a kardántengely és a becsavarozható gyújtógyertya. Saját ötleteik és más szakemberektől vásárolt szabadalmak ötvözésével alkották meg legelső tömegprodukcióra érett járgányukat. Ebből 1906-ban egy párizsi fuvarozó cég bő másfél ezer darabot rendelt. A Szajna-partján pöfögő Renault taxik „önreklámja” jót tett a cég üzletmenetének, imázsának.

A gazdag polgárok, aranyifjak, politikusok is mind gyakrabban nyergeltek át – szó szerint – lóról, fiakkerről gépkocsira. Európa legsikeresebb autómühelye az utolsó békeévben, 1913-ban már 10 ezer példányban gyártott korszerű járműveket. Az első világháború kirobbanása döntően megváltoztatta a Renault-gyár termék választékát: a központi hatalmak ellen kellett a muníció. Meg a páncélos jármű, melynek önhordó karosszériára épített forgatható lövész tornya, szintén Louis Renault műszaki fantáziáját dícséri. Nem csak a harckocsi hősi korszakába csöppent ezzel egy (több) csapásra a francia vállalat, hanem meghódította a levegőt, a vizet és a szántóföldeket is. Igen, repülőtől motorcsónakon át traktorig mindent gyártott az Európa-hírű cég. Sőt a 20-as évek elején még egy lokomotívot is terveztek. Renault-ék sínen voltak!

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ