RSS Feed

Két tonna – négykerék

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2017. 11. 12. 8:12:47 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Két tonna – négykerék

A klímaváltozás miatt aggódók félelmeit nem osztják a nagy autógyártók. Pláne, hogy a kiskocsik csupán minimális haszonnal kecsegtetnek, míg a luxus limuzinok és terepnyűvők zsíros bizniszt garantálnak a jövőben is!

A járműgyártók és forgalmazók reményei szerint 2020 után is divatosak maradnak a luxus limuzinok, sportkupék és SUV modellek. Míg a kereskedők a tenyerüket dörzsölik, zsíros bizniszekben bízva, addig a környezetvédők joggal sápadoznak. Miért kell fél mázsás hölgyeknek, tetkós uraknak két tonnás kocsival óvodába fuvarozni a gyerekeket, bridzspartira a magymamát, s börtönlátogatásra a sógort?

Móricz Zsigmond legendás regénye jutott eszembe, amikor először láttam a párizsi szalon új brit és japán terepnyűvőjét. Rokonok – gondoltam, döbbenten pislogva a Land Rover Discovery és a Mitsubishi Ground Tourer márkájú monstrumokra. De óriási különbség, hogy míg az EU-ból kifaroló szigetállam city-dzsipje 2017-ben már kapható, addig az ázsiai sci-fi masina csupán tanulmányautó! Ám előbb-utóbb ezek is a Merci, az Audi, a Porsche és a BMW hasonló kategóriájú – régebbi – SUV-jainak babérjaira törnek. Aki nem státuszszimbólumra vágyik annak a Hyundai i10, netán a koreai testvér típus, a Kia Rio ajánlható az aktuális palettáról. Avagy az Opel Karl Rocks, s a cég Ampera-eje, ahol a pótbetű az elektromos üzemmódra utal, állítólag legalább 300 kilométeres hatósugarat garantálva. A SUV szerelmesek szívébe kíván belopkadni az ázsiai Ssangyong LIV-2 típus. Egyelőre csak dizájner tervről van szó, ám az álmok – a környzetvédők bosszúságára – gyakorta megvalósulnak. S így hamarosan, már 1,2 milliárd gépkocsi szennyezi (ritkábban kíméli) bolygónk klímáját.

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ