RSS Feed

Legendás francia típusok

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2017. 11. 06. 17:58:26 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Legendás francia típusok

Bizonyára nosztalgiával tekintenek vissza a 60-as évekre a gallok. Igaz gyarmataik zömét akkoriban már elvesztette Franciország, de legalább a gépkocsi iparuk nem viaskodott krízissel. Igazi exportsláger volt a fürge, elegáns Simca, a Citroën és a Peugeot.

Ja, és ott volt például a korát megelőzően modern, ferdehátú – ötajtós – R 16-os típus. A Magyarországon is megrendelhető, komfortos Renault az 1966-os „Év Autója“ verseny győztese volt. Sőt '68-ban is begyűjtöttek a franciák egy dobogós helyet. A nyugatnémet NSU Ro 80-as és a Fiat 125-ös mögött ugyanis a nemzetközi szakújságírók a Simca 1100-asra adták a legtöbb voksot. Ez mára egy lassan elfelejtett típus. De nem jutott a Simca (NSU, Borgward, Jensen FF stb.) sorsára a Peugeot, melynek 504-es szériája az 1969-es „Car of the Year“ díj nyertese volt.

Oké, a Csehszlovák Kommunista Párt első titkárának, Dubčeknek akkori, prágai lemondása, a párizsi elnök, De Gaulle tábornok leköszönése és az amerikaiak Holdra szállása sem kopik el a históriás könyvek lapjairól. Ám a Sergio Pininfarina itáliai tervezőasztalán született, s Afrikában még 2005-ig gyártott Peugeot 504-es mindenképpen nagy dobás volt a 60-as évek második felében. Egyiptomban, Tunéziában turistáskodva még rengeteg ilyen (elnyűhetetlen) modellel találkoztam. Limuzinként, kombi változatban, szellős kabrió kivitelben, puttonyos-platós furgon verzióban összesen 3,7 millió példány hagyta el a futószalagot. Őshazájában, Franciaországban  jó három évtizede szerelték össze az utolsó 504-est. De a legenda ma is él!

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ