RSS Feed

Felmérés a kávéfogyasztási szokásokról

Uniómédia - 2017. 09. 30. 17:00:47 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Felmérés a kávéfogyasztási szokásokról

A kávé világnapja alkalmából online felmérés készült a hazai vásárlók kávéfogyasztási szokásairól. A válaszadók több mint harmada otthon és munkahelyén kávézik, hosszabb utazások során pedig 10-ből 7-en a töltőállomásokon történő kisebb pihenés beiktatásakor is rendszeresen kávéznak.

A kávé világnapja alkalmából a MOL online felmérés  keretében mérte fel a hazai vásárlók kávéfogyasztási szokásait. A felmérés egyértelműen rámutatott arra, hogy ma már a kávézás a mindennapok szerves részét képezi, és a minőség az elsődleges szempont a fogyasztók számára a kávé kiválasztása során. Az otthoni kávéfogyasztás mellett pedig ugyanolyan népszerű a munkahelyi, vagy hosszabb utak során, a töltőállomásokon történő kávézás. A kávé világnapja alkalmából, szeptember 29. és október 1. között minden MOL töltőállomáson a fogyasztók fél áron kávézhatnak.

A MOL megbízásából 2017 szeptemberében készített online felmérésben résztvevők több mint fele (62%) naponta 2-3 alkalommal kávézik. 10-ből 3-an pedig már rögtön, az ébredést követő egy órán belül fogyasztják az első kávéjukat. Ami érdekes, hiszen a válaszadók kevesebb, mint negyede (23%) mondta azt, hogy élénkítő hatása miatt kávézik. A többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá. A fogyasztók körében a legnépszerűbb kávé típus az eszpresszó (39%), de minden ötödik kávéfogyasztó capuccinot vagy latte macchiatot választ. 

A válaszadók több mint harmada otthon és munkahelyén kávézik, de minden tízedik fogyasztó elvitelre is vásárol kávét. 
Hosszabb utazások során pedig 10-ből 7-en a töltőállomásokon történő kisebb pihenés beiktatásakor is rendszeresen kávéznak. A MOL felméréséből az is kiderült, hogy a fogyasztók számára elsődleges szempont a kávé minősége (28%), ezt követően pedig az ár-érték arány, a kényelmi szempontok, valamint a megszokás játszanak szerepet abban, hogy hol fogyasztják kávéjukat. 

„Az emberek egyre inkább a minőségi kávékat preferálják, és nem feltétlenül otthon kávéznak, éppen ezért a minőségi kávé élményről utazásaik során se szeretnének lemondani. Nem is szükséges kompromisszumot kötniük, hiszen ma már a MOL Fresh Corner töltőállomásokon olyan prémium minőségű kávét kínálunk, mint a legjobb kávézóláncokban” – mondta Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője. „A MOL 2015-ben nyitotta meg első önálló kiskereskedelmi márkaként üzemelő Fresh Corner üzletét, és ma már országszerte 72 helyen várjuk a fogyasztókat a legjobb minőségű kávéspecialitásokkal, helyben sütött prémium pékáruval, széles szendvics és hot dog választékkal. A MOL Fresh Corner töltőállomásain elérhető kávé választékot a felmérésben résztvevők is jól ismerik és kedvelik, 10-ből 4 válaszadó már több mint 5-ször fogyasztotta el itt kávéját.” 

A kávé világnapja alkalmából a MOL fontosnak tartja felhívni az úton lévők figyelmét a felelős magatartásra vezetés, közlekedés kapcsán. Legyen szó egy hétvégi családi kirándulásról vagy egy üzleti útról elengedhetetlen, hogy mindig kipihenten vágjunk neki az útnak. A figyelemnek már pár másodperces kihagyás is végzetes lehet nagy sebesség mellett. Ha megállunk pihenni nemcsak végtagjainkat nyújtóztathatjuk ki, hanem éberségünket is visszanyerhetjük egy friss kávéval, hiszen a kávé köztudottan élénkítő hatással van agyunkra és idegrendszerünkre is. A kávé világnapja alkalmából, szeptember 29. és október 1. között minden MOL töltőállomáson a fogyasztók fél áron kávézhatnak.




Fotó: kavezzon.hu
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ