RSS Feed

A magyar bor

Dalia László - 2017. 09. 05. 8:00:46 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

A magyar bor

Egy ideje mondogatjuk, hogy a magyar bor megint szép lesz, méltó égi nagy híréhez, de a múltból csak annyi igaz, hogy a Tokaji Aszút ismerték a világban. A magyar bor a korai szocializmusban nem a legjobb formáját futotta, az állami borászatok nem voltak hívei a minőségnek, a mennyiségre viszont nem volt panasz. Jutott a Szovjetunióba is, sőt még az angol élelmiszeráruházak alsó polcain is lehetett találni Egri Bikavért.

No, azt a bikavért, amit a Salisbury és más láncok árultak, ne kívánjuk vissza. Szerencsére azóta nagyot fordult a világ, a magyar borászok az utóbbi 15 évben hihetetlen utat jártak be. Ezt megannyi díj bizonyítja, amit a villányi, szekszárdi, tokaji, egri és somlyói borok hoztak el a nagy versenyekről. A legjobb magyar éttermek már nagyon szép magyar borokat képesek kínálni, s ugyan unikumként, de megtalálhatóak a Bock, Tiffán, Thummerer, Polgár, Monarchia és más borok több európai étteremben is. Ám, ahhoz, hogy a külföldi áruházak polcain is megjelenjenek, jóval nagyobb mennyiségeket kéne szállítani és persze az ár is fontos tényező. Mert hát a prémium márkákban jók vagyunk, de a közepes boroknál még mindig az olasz, spanyol és chilei borok viszik el a pálmát. Ők ugyanis 600-700 forintért is képesek minőséget szállítani. Persze, lehet aztán vitatkozni, hogy Olaszországban például milyen mértékben támogatják a borexportot. Igaz, indult is ellenük itthon támadás, azért is van kevesebb olasz bor  a polcokon. 

Lendületes bortermelésről és borexportról hallunk, de a számok már nem olyan fényesek.A Németországba irányuló bor fele például hordóban hagyja el az országot, s így alig több, mint 1 eurót kapunk literjéért. tehát az export java nem a prémium kategóriából kerül ki, ott egyelőre nem vagyunk tényezők, egy-két díj ahhoz kevés, hogy bekerüljünk az exkluzív boltokba. Furcsamód, de a sokat szidott multik tudnak ezügyben a legtöbbet segíteni.A Lidl például tavaly 10 országban 6 millió palack magyar bort adott el az üzleteiben.Lehet, hogy őket kéne megbízni a sokat emlegetett bormarketinggel?

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ