RSS Feed

Bogár, Golf és a többiek

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2017. 06. 08. 17:55:31 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Bogár, Golf és a többiek

Rómában június 10-én randiznak a Volkswagen típus szerelmesei. Akinek nincs ideje elgurulni Itáliába, az másnap a németországi Müden 3. VW &. Audi találkozóján vigasztalódhat. Avagy majd idehaza, Gyomaendrődön!

Itt a nyár! Magyarországon is előkerülnek a garázsok, pajták féltett-imádott négykerekű kedvencei. Az utcákról télen fedél alá terelt agg, motorizált jószágok ismét  szebbé varázsolják a forgalmat. Szerte Európában sokan készülnek már az augusztusi, gyomaendrődi 20. Nemzetközi Volkswagen Bogár és Busz Party-ra. Előtte az olasz fővárosban június 10-én randiznak a germán típus szerelmesei. Akinek nincs ideje elgurulni Itáliába, az másnap a németországi Müden 3. VW &. Audi találkozóján vígasztalódhat. Grüsch-Danusa (Svájc) június 24-én szintén VW-bili helyszíne lesz. Avagy irány augusztus elején Gyomaendrőd!

Az EU legnépesebb tagállamában különösen régi Volkswagenből gurul még rengeteg – de ez a helyzet Afrikában és Dél-Amerikában is. Visszatekintő: jó hetven esztendeje készült el a romos Németország brit megszállási övezetében a Volkswagen ezredik modellje. A bájos Bogárnak - Európában és más kontinenseken - 2017-ben is sok milliós rajongótábora van. Amint azt a népszerű oldtimer találkozók bizonyítják, működőképes veterán modellekből sincs hiány! Persze a VW sztori nem 1946-ban startolt, hanem már jóval a második világháború előtt. A zseniális konstruktőr, Ferdinand Porsche már a 30-as évek derekán előrukkolt farmotoros nóvumával, melyet egy csehszlovák Tatra ihletett meg. A perecablakos, letisztult formavilágú, kétajtós autót akkoriban még KdF-nek (Kraft durch Freude = Erő öröm révén) néven került bemutatásra. Az amúgy Mercedes rajongó berlini diktátor Adolf Hitler el volt ragadtatva a prototípusoktól. Régiónkban 1978-ban ért véget a modell gyártása. Mexikóban '92 nyarán született meg a 21 milliomodik Bogár. Az NSZK-ban 16.666 márkáért lehetett anno kapni az importált, 46 lovas, katalizátoros VW kedvencet. 2003-ban, túl a 21,5 milliós darabszámon aztán végleg lezárult a Käfer korszak. A retro Beetle sikere sohasem vetekedhet Porsche (1875-1951) professzor ős-típusának legendájával.

Fotó: Várkonyi Olivér
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ