RSS Feed

Borsó és vakáció

Csontos Tibor - 2017. 06. 13. 8:00:13 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Borsó és vakáció

Nyakunkon a nyár, az utakon ismét elszabadulni látszik a pokol, tragikus és sokszor döbbenetesen érthetetlen balesetekről érkeznek képes hírek. Zajlikaz országúti gyilkolás, mert nevezhetnénk-e másként az értelmetlen országúti halálokat, mint gyilkolásnak? Lehet, hogy nagyon erős a kifejezés, de nemcsak a szakemberek jönnek indulatba, amikor hétfő reggelenként találkoznak a megelőző hétvége közlekedési baleseti statisztikáival. A minap éppen az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottság főtitkára jegyezte meg, nem tanultunk meg közlekedni az autópályákon.

Évek óta figyelmeztetnek a szakemberek arra, hogy veszélyes üzem a közlekedés. Elmondják ezt tavasszal, nyáron, ősszel, télen. Rendre figyelmeztetnek, hogy minden évszakra készítsük fel a gépkocsinkat, tegyük biztonságossá, tartsuk be a közlekedési szabályokat, ügyeljünk a látni és látszani alapelvre, ittasan ne üljünk a volán mögé, ne rohanjunk a halálba, soha ne lépjük túl a megengedett sebességet. Különösen felerősödnek az intelmek a nyári szünidő, a nyaralási szezon közeledtével, amikor családok kelnek útra gyerekükkel, gyerekeikkel. A halálos baleseti statisztikák azonban arra utalnak, hogy mindez a figyelmeztetés és óvatosságra intési jó szándék a falra hányt borsó szinonimája lenne.

Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottság főtitkára a rendőrség héten tartott hagyományos tanévzáró sajtótájékoztatóját azzal kezdte, hogy 2017-ben május végéig már  több gyerek halt meg közlekedési balesetben, mint az előző év hasonló időszakában. Négyen gépkocsiban utazva vesztették életüket, az ötödik gyereket gyalogosként gázolta halálra egy autóbusz. A közlekedés különösen veszélyes üzem a nyári hónapokban, amikor beköszönt a szabadságolás, a nyaralás időszaka, amikor a hazautazó vendégmunkások növelik az országutak forgalmát.Ilyenkor a legmagasabb a gyerekeket érő balesetek száma a játszótereken, a háztartásokban is. Az említett négy gyermekáldozat közül egy az első ülésen utazott, egyikük nem használta a biztonsági övet, ketten pedig a gyermekülésben haltak meg, olyan nagy volt a frontális ütközés ereje. 

Idézhetnénk sajnos korábbi statisztikákat is. 2015 augusztusában kétszer annyi gyerek sérült meg illetve vesztette életét, mint annak az évnek a márciusában. Jelezve, hogy a vakációs időszak jelenti a legtöbb veszélyt a gyerekek számára a közlekedésben is. Az ORFK-OBB legkülönbözőbb baleset-megelőzési programjaiban rendszeresen elhangzik, hogy készítsük fel gyermekeinket a helyes óvatos gyalogos és kerékpáros közlekedésre egyaránt. Járjuk be együtt velük az állandó közlekedési útvonalaikat, hívjuk fel a figyelmet annak veszélyes, nagy odafigyelésre késztető pontjaira, tartsuk ébren a veszélyérzetüket, annál inkább, mert ez bizony nem a karosztály sajátja. Életkoruk miatt is tapasztalatlanok, éppen ezért a legsérülékenyebb résztvevői a közlekedésnek. A közlekedésben is nagyon fontos a szülői példamutatás, a biztonsági öv használata, az, hogy alkoholfogyasztás után nem ülünk volán mögé, nem lépjük túl a megengedett sebességet, ne hajtsunk át piros lámpán. Készítsük fel gyerekeinket arra is, hogy a koncertek, fesztiválok környékén erős a forgalom. És akkor hol van még a fürdőzések, vízibiciklizések, csónakázások, evezések veszélyeinek sorolása strandokon, folyóvizeken, tavakon...




Fotó: Kalocsa - Kiskun Autósiskola
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ