RSS Feed

Koccintós ünnepen népszerű a sofőrszolgálat

Uniómédia - 2017. 04. 13. 8:00:08 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Koccintós ünnepen népszerű a sofőrszolgálat

Magyarországon 10 emberből 4 már vezetett ittasan. 100 emberből 7 pedig rendszeresen ül a volán mögé egy-egy pohár alkohol elfogyasztása után. Sajnos kevesen tudják, hogy 2-3 alkoholos ital után már nem szabálysértést, hanem bűncselekményt követ el, aki autót vezet. 14 ezren hívnak sofőrt mobilapplikációval.

A döntés, hogy iszunk, vagy vezetünk akkor tűnik nehéznek, amikor már fogyasztottunk alkoholt, de kocsival vagyunk. Erre kínálnak megfizethető megoldást a sofőrszolgálatok, amelyeket ár, gyorsaság és megbízhatóság alapján listáz egy népszerű mobilapplikáció. Az alkalmazás a Heineken támogatásával a megfontolt alkoholfogyasztásra hívja fel a figyelmet a húsvéthoz közeledve.

Az ünnepek többségéhez, így a húsvéthoz is hozzátartozik a koccintás, a baráti poharazgatás. Ha ilyenkor otthon hagyjuk az autót, azzal sokat tehetünk önmagunk és környezetünk biztonságáért, a másik alternatíva a sofőrszolgálat lehet, amely egyre népszerűbb megoldás a felelős alkoholfogyasztók körében.

Magyarországon a rendszerváltás után jelentek meg az első sofőrszolgálatok, hogy kielégítsék azok igényeit, akik saját autójukkal szeretnének eljutni valahová méghozzá úgy, hogy nem ők, hanem egy hivatásos sofőr vezeti az autójukat.

A sofőrszolgálat nem kizárólag, de jobbára azon józanul gondolkodó polgárok választása, akik egy fárasztó nap végén, vagy egy ünneplendő alkalomkor szívesen meginnának néhány pohár alkoholt, de ismerve a törvényeket és ügyelve saját és mások testi épségére, nem kockáztatják meg, hogy ittasan ülnek a volánhoz. A tipikus ügyfél 30-39 éves, férfi és nem a belvárosban lakik, saját vagy céges autóval rendelkezik.

Míg a kezdetekkor a közvélemény afféle luxusszolgáltatásként tekintett a sofőrszolgálatok működésére, addig ma már korántsem csak a kiváltságosok vehetik igénybe. Már 15 évvel ezelőtt is valamivel olcsóbb volt sofőrt hívni, mint kifizetni két irányban a taxi tarifáját, mostanra viszont egy 5 km-nél hosszabb úton már érdemesebb sofőrszolgálatot hívni, mint taxit rendelni. Érdekesség, hogy míg Magyarországon a 2 sofőrös verzió az elterjedt (egy autóval érkezik két sofőr, egyik átül az ügyfélhez, majd hazavezeti az autóját), addig Lengyelországban vagy Angliában az összecsukhatós robogó/roller-es verzió hódít.

Magyarországon a piac lényegében Budapestre és környékére koncentrálódik. A fővárosban és az agglomerációban több, mint 50 vállalkozás működik vidéki nagyvárosok közül egyedül Miskolcon tudott hosszabb távon megmaradni a szolgáltatás. Azonban az évi 200 ezer fuvarból alig 5 ezret rendelnek vidéken.

Természetesen a technológiai változások utolérték ezt a piacot is, az Androidon és iOS-en is elérhető, sofőrsegélyeket versenyeztető SofőrHívó applikációnak 14 ezer regisztrált felhasználója van. 

A Heineken és a Sofőrhívó célja, hogy felhívja a figyelmet a körültekintő és felelős alkoholfogyasztásra, és népszerűsítse a „Ha iszol, soha ne vezess” kampányát. Az inni vagy vezetni kérdést természetesen alkoholmentes termékek fogyasztásával is megoldhatjuk, ilyenkor mindkét kérdésre lehet igen a válasz.



Fotó: soforhivo.hu
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ