RSS Feed

Húsvéti édesség trendek: vezet a nyúl

M. A. - 2017. 04. 11. 13:00:46 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Húsvéti édesség trendek: vezet a nyúl

Csoki tojás, csoki nyúl és ajándékokkal kiegészített édességcsomagok kerülnek leginkább a magyar fogyasztók kosarába húsvétkor. Az ünnepi időszak 2-3 hete alatt mintegy 900 tonnányit vásárolunk a szezonális figurás édességből, amelyekre összesen 2,2 milliárd forintot költünk.

Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetség elnöke elárulta, hogy az idei tavasz nem csak jó idővel, de rengeteg húsvéti édességgel érkezett meg. Az édességgyártók a húsvét három hónapját tartják az egyik, ha nem a legfontosabb szezonnak. Figurás csokoládéból ugyanis ilyenkor fogy a legtöbb, még a karácsonyt is lekörözve.

Húsvéti édességekből kisebb forgalmat bonyolított le a tavalyi szezonban az élelmiszer-kiskereskedelem, mint egy évvel azelőtt – ismertette a Nielsentől kapott legfrissebb adatokat Sánta Sándor.

„3,6 milliárd forintért, mintegy 768 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban a tavalyi húsvéti időszakban, három hónap alatt. Értéket tekintve 7 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 10 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. A csokoládényúl viszont még mindig a legkedveltebb, de a tojás sem sokkal marad le a nyuszitól” – hangsúlyozta az elnök.

Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket változatlanul 49%-ot tett ki a legutóbbi húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 24 százalékról 23-ra csökkent, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 24-ről 25 százalékra nőtt. Az önálló boltok stabilan 3 százalékon állnak.

Sánta Sándor szerint az édességpiac még mindig képes fejlődni. A Nielsen néhány hete kiadott kereskedelmi analízise szerint Nyugat-Európában az élelmiszerpiac növekedésének 61 százalékát a frissáru és az édesség/snack eladások adták. A felmérés adatait szolgáló kilenc legjelentősebb nyugat-európai piacon a vásárlók 4,3 mrd euróval többet költöttek 2016-ban FMCG termékekre, mint 2015-ben. 


Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ