RSS Feed

A fuvarosok igazsága

Dalia László - 2017. 03. 25. 8:00:17 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

A fuvarosok igazsága

A magyar fuvarozók keresztül kasul bejárják Európát, s a magyar kamionok a gumiabroncstól az autóig, a bútortól az elektronikai termékig mindent szállítanak. Ám lehet, hogy túl messzire mentek, túl sok piacot foglaltak el, s most egyre több akadály áll az útjukban. A német, francia, belga, s most már az osztrák hivatalok is szorongatják őket, hogy önként korlátozzák a fuvarokat, ha nem akarnak súlyos pénzeket fizetni.

Amikor a volt szocialista országok beléptek az Európai Unióba, nemcsak piacot engedtek át, piacot is foglaltak. Ez utóbbit kevésbé emlegetik a Brüsszel-ellenes demagógok, pedig az olcsóbb magyar, cseh, lengyel, szlovák, román munkaerőre bizonyos ágazatokban jól lehet építeni. Lehet, hogy kevés magyar nyitott cukrászdát Bécsben, de a fuvarozók éltek a lehetőséggel és ma már a fuvarok 4-5 százalékát magyar kamionok bonyolítják. És ez már nem kétoldalú fuvarokat jelent, tehát nemcsak Budapestről szállítanak árut, és Budapestre hoznak, hanem mondjuk Brüsszelből Párizsba és Párizsból Londonba is. Nos, ez nem tetszik a nyugat-európai fuvarozó cégeknek és a saját államuknál keményen lobbiznak. 

A németek és a franciák két éve ellenőrzik, hogy a magyar sofőrök megkapják azt a minimálbért, amit az ottani társaik. Ez bődületes papírmunka, hihetetlen bürokrácia. S ezt próbálják bevezetni az osztrákok is január elsejétől és be is ígértek 20-30 ezer eurós büntetéseket, árulta el Dittel Gábor a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének főtitkára. Erre mondta Orbán, hogy akkor majd megbüntetjük az osztrák befektetőket, de aligha ez a háborús taktika volna a megoldás

A belgáknak az a mániájuk, hogy a sofőrök náluk minden este egy motelben hajtsák álomra a fejüket, miközben a mai Renault, Volvo vagy Mercedes kamionok olyan hálófülkével bírnak, amelyben kényelmesen aludhat a legigényesebb sofőr is. És a legtöbb parkolóban nincs is megoldva az őrzés, így a szállítmány is veszélyben lehet. Az egyik magyar cég, amely túl sokat jár Belgiumban, kénytelen volt megvenni egy telepet, ahol konténerszállót is kialakítottak a sofőröknek. Nyilvánvaló, hogy az egész játék arra megy ki, dráguljon meg a magyar fuvar is, így nagyobb esélye legyen a nyugat-európai cégeknek. Azám, de honnan lesz sofőr? Magyarországon is majdnem 6 ezer pilóta hiányzik. Hát, a magyar, lengyel, román sofőröket csábítanák el. Ma ugyanis erre nem sok esélyük van, mert az ipartestület szerint itthon is megkeresnek 400-500 ezer forintot. Brüsszel dönt majd az ügyben, ahol a németeket és a franciákat már feljelentették a kelet-európai országok. Legalább ebben egyetért Budapest, Varsó, Bukarest, Szófia és Pozsony is.



Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ